Porovnání vozíků za kolo

Porovnání 1místných vozíků za kolo
LEGGERO x  XLC x CROOZER x CHARIOT THULE

 

Článek o vozíčcích Leggero  - výhody

POZNEJTE ROZDÍLY VE VOZÍČCÍCH LEGGERO, XLC, CROOZER a Thule / CHARIOT.

(Rozdělení a popis výhod a nevýhod starších vozíků THULE v článku - CX, COUGAR, CHINOOK, CHEETAH, COASTER)

 ----------------------------------------------------------------------------------------------

Pokud si nevíte rady, jaký vozíček je pro Vás ten nejlepší, je potřeba uvědomit si několik hledisek.

Kolik peněz chcete do vozíčku investovat a hlavně: pro jaký účel si vozík chcete pořídit.

 

1) CENA

Upozornění: cena finálního vozíku se vždy odvíjí od jeho výbavy. Ceny zde uvedené jsou vždy bez příslušenství (cena se v čase mění).

LEGGERO - nejbezpečnější vozíky na evropském trhu - model Vento 21 000 -28 500 Kč. Nejvyšší model ENSO je v ceně 27 990 - 35 490 Kč. Vozíky jsou vyráběny ve Švýcarsku a jako jediné vozíky na trhu úspěšně prošly nejpřísnějšími německými TÜV testy - včetně crash testů.

XLC by CROOZER - velmi kvalitní vozíky pocházející z Německa, pro značku XLC vyrábí CROOZER. Cena 17 000-20 000 Kč včetně odpružení DOGY Components (jediné certifikované odpružení s unikátním propružením v nejhorším terénu 10 až 12 cm). A ještě vyšší "level" je dovybavení vozíku kotoučovými brzdami DOGY Components pro in-line bruslení. 

Thule / Chariot:  vozíky původně pocházeli z Kanady, ale výroba se v roce 2013 přesunula do Číny. Osvědčenou značku Chariot zakoupila firma Thule. Vozíky jsou cenově od cca 16 000 Kč, nejvyšší model Sport 33 000 Kč. 

 

2) ÚČEL

Je velice důležité si předem rozmyslet, na co chci vozík užívat. Na jaký sport budu vozík využívat. Zda chci vozík na in-line bruslení, chůzi, běh, za kolo, nebo na úplně všechno a má nahradit sportovní kočárek. 
Dále nutné si říci, do jakého terénu budu vozík využívat.
Bohužel nelze jednoznačně říci: "tento vozík je nejlepší, nebo tento nejhorší." Vozíky testujeme (nejen) na vlastních dětech,  a proto víme, co je pro ně nejlepší. 

Rozeberu naše vlastní zkušenosti a zkušenosti našich zákazníků z minulých let (vozíky používáme pro naše děti od roku 2008, komponenty na cyklovozíky vyrábíme od roku 2009, cyklovozíky prodáváme od roku 2011 a půjčovnu vozíků provozujeme od roku 2012).

 

a) ZA KOLO  (ideálně do českého terénu)

Zde je opravdu nutné si rozmyslet, na jaký terén si vozík kupujete. Na asfaltové cesty můžeme doporučit všechny vozíky - samozřejmě i tam rozhodně volte vozík s odpružením.

Pokud se chystáte zakoupit vozík s tím, že jej budete používat za kolo a plánujete jízdu v českém terénu, (české asfaltové vedlejší cesty, polní cesty, lesní cesty), máme dva favority.
XLC by Croozer s odpružením DOGY nebo multifunkční vozík švýcarské konstrukce i výroby Leggero Enso s hydraulickým tlumičem nárazů.

Nejlepší je do těžšího terénu vozík XLC MONO by Croozer či XLC DUO by Croozer + odpružení DOGY components.

Proč právě XLC s odpružením DOGY components?
Ne kvůli ceně. Hlavně ze dvou důvodů – zdravotně správné odpružení, které lze navíc velmi citlivě regulovat dle zatížení. Zdvih pružení 10 - 12 cm.  Odpružení DOGY je vhodné i pro malé děti od cca 2 měsíců do 2 let. Toto odpružení má pružící element pružinu. Dodávána je ve dvou tuhostech. Měkčí pružina dokáže být funkční už od zatížení vozíku cca 4 kg.
Další obrovské plus: skvělá stabilita vozíku. Dále je určitě dobré zmínit veliký úložný prostor, kam sbalíte na cestu celou rodinu. 

Proč Leggero Enso?
Leggero Enso disponuje exkluzivním odpružením se zdvihem až 7,5 cm. Navíc má hydraulický tlumič nárazů. Utlumí rozkmitání vozíku po přejetí překážky.
Vozík má opět velký úložný prostor, velmi komfortní  zavěšenou sedačku (která mimojiné také pohlcuje nejmenší nerovnosti/vibrace), síťka v přední části vozíku je hustá a nepropustí téměř žádné nečistoty dovnitř vozíku. Veškeré materiály jsou s 0% přítomností škodlivin (certifikace TÜV) ve všech materiálech na vozíku, což je velmi důležité při slunečním záření. Děťátko nedýchá žádné škodliviny, které by se mohli jinak hromadit uvnitř kabiny.

Ostatní vozíky jsou za nás nedostatečně odpružené pro český nerovný terén.

Test odpružení vozíků naleznete na YouTube.

Popis odpružení:

Odpružení DOGY (lze použít pro XLC by CROOZER a starší vozíky CROOZER Kid) dokáže nabídnout rozsah okolo 10-12 cm. Odpružení DOGY components  má velice citlivě řešené nastavení tuhosti. Můžete vést miminko o váze 3 kg nebo 20 kg a stále Vám nabídneme nejcitlivější nastavení tuhosti.

Thule Chariot nabízí odpružení listové. Jeho zdvih je cca odhadem do 5 cm dle nastavení a zatížení vozíku za kolo. Nedoporučujeme jej využívat pro malé děti do 1 roku.
U vozíků Chariot (z vlastní zkušenosti i zkušeností našich zákazníků) můžete počítat s tím, že první rok miminka Vám vozík bude pružit minimálně.

CROOZER Kid: odpružení SYLOMER (originální odpružení vozíku CROOZER PLUS) opět za nás vhodné jen na lepší asfalt, není určeno do terénu.

Leggero Enso: Nastavitelné (dle hmotnosti) funkční odpružení s hydraulickým tlumičem nárazu - zdvih až 7,5 cm. Pro zabránění trhavého nárazu vozíku a účinné pohlcení nárazů. Odpružení také přispívá k větší stabilitě vozíku při zatáčení a skvělé ovladatelnosti při in-line bruslení.

Proč se bavíme o odpružení?

Odpružení vozíku je ten nejdůležitější faktor při jízdě po nerovném terénu. Dětičky do 2 let nemají pevně ukotven mozek k lebce. Otřesy vozíku mohou způsobit nárazy mozku do lebky. Jak se nazývá tento „problém“, pod čím toto můžete hledat? „Syndrom třeseného dítěte“.

Stabilita vozíku:

Stabilita je dána umístěním těžiště vozíku a také právě kvalitním odpružením. Za ideálně položené těžiště považujeme řešení právě vozíku Leggero Enso. Kde nejlépe pocitíme uložení těžiště? Za nás při in-line bruslení.
V zatáčkách, ve větší rychlosti a navíc v terénu mají vozíky tendenci se překlopit (nejhorší zkušenost je se psími vozíky, kde pes za jízdy stojí). XLC by CROOZER nebo Croozer díky DOGY odpružení, dá se říci,nepřevrátíte.I když se budete hodně snažit. :-) Chariot překlopíte celkem snadno – stačí najet na kámen. 
Leggero je zlatý střed.

DOPORUČENÍ:

V českém terénu nedoporučujeme využívat vozíky Thule Chariot, Qeridoo, Hamax ani 2-místné Leggero Vento, leč všechny zmíněné vozíky disponují odpružením již z výroby. Toto odpružení jsou vhodné pouze na asfaltové cesty.

 

b) NA IN-LINE BRUSLE

Pokud kupujete vozík za účelem in-line bruslení, doporučíme Vám určitě vozík  LEGGERO ENSO Complete.
Bezpečí a zdraví bylo na 1. místě už u cyklistiky. Bezpečí zůstává nejdůležitější i při in-line bruslení.
Proč LEGGERO ENSO Complete (1místný vozík)?

BRZDY! Nejlepší brzdy má za nás jednoznačně vozík LEGGERO Enso (či Leggero Vento) - kvalitní kotoučové brzy zadních kol, stejné, které se využívají na horských kolech. Klasická brzdová páčka na madle (řidítkách) je nejintuitivnější věc, jakou při brzdění můžete na svém vozíku mít.
Brzdy Leggero Enso prošly také přísnému testování TÜV. 

Vozík Leggero Enso má ty nejmodernější atesty, které v dnešní době svět nabízí.
Součástí atestů jsou i crash testy. Výrobce (švýcarská firma Brüggli) si nepotrpí pouze na kvalitě, ale i na bezpečí. Vozíky si sami vyrábějí ve Švýcarsku u Bodamského jezera také proto, aby si byli schopni ohlídat nejvyšší kvalitu a spolehlivost. Žádné jiné vozíky nemají TÜV atesty.
Kromě značky THOR HUSHOVD jsou vozíky vyráběny v Asii, která zatím nezaručí nejvyšší kvalitu. Bohužel musíme konstatovat, že novější model zdaleka né vždy znamená lepší funkčnost a kvalitu. Bohužel je tomu spíše naopak. Například kvalitní kovy jsou nahrazovány plasty. Na prvním místě se zdá být velmi často design, kvalita pokulhává.

Stabilita je i u bruslení strašně důležitá. Na madlo Leggero Enso se můžete (snad můžeme říci) "pověsit", zmáčknout brzdu a vozík i "vás ubrzdí". 

U bruslení nepředpokládáme jízdu na nerovém terénu a proto odpružení neřešíme.

Brzdy jednotlivých vozíků:

  • XLC by CROOZER s odpružením DOGY - k tomuto vozíku lze dokoupit kotoučové brzdy značky DOGY Components.
  • THULE Chariot CX 1 či SPORT  má kotoučové brzdy - brzdí také zadní kola - to je velmi důležité. Na madle je ale místo běžné brzdové páčky jakýsi "otočný střed madla". Brzdí se otočením této části rukojeti směrem k sobě (zalomením ruky). V krizové situaci toto není bezpečné řešení. Thule Cross či Lite nemá brzdy.
    Výrobce in-line bruslení ve svých propagačních materiálech nezmiňuje, jejich vozíky nejsou od výrovbe na in-line bruslení doporučené.
  • Qeridoo (myšlen nejvyšší modely s kotoučovými brzdami zadních kol) má brzdy za nás vhodné na in-line bruslení. Za nás nejsou příliš kvalitní madla těchto vozíků - jsou plastová.
  • Hamax - nemá kotoučové brzdy zadních kol. Na in-line brusle není tedy vozík vhodný.
  • Croozer Kid ruční brzdy vůbec dodnes nevyrábí. 

Jízda s vozíkem - pocit z jízdy:

Leggero Enso - nádherně se s ním "zatáčí". Díky velmi kvalitnímu odpružení (a skvělé stabilitě) stačí řidítka vozíku za jízdy "přimáčknout" a vozík se Vám stočí na stranu, kam potřebujete. Za nás je jízda s Leggero Enso nejsnažší, s vozíkem se neperete (přední 16" jogger kola nejsou nikdy u žádného vozíku otočné - což je samozřejmě dobře, kolo by se jinak za jízdy rozkmitalo a nešlo by s takovým vozíkem vůbec jet).

Stabilita: první rok miminka je u CHARIOTU problém se stabilitou. Pokud vezete lehké miminko ve věku 0 - 12 měsíců (samozřejmě v mimikovníku), je těžiště vozíku na špatném místě. Vozík se překlápí dozadu, i pokud se velmi mírně opřete o řidítka. 

Váha vozíků:

Váhu nikdy nedoporučujeme řešit na 1. místě. Za nás je mnohem důležitější a rozhodující dobře položené těžiště vozíku. To dává pocit z váhy vozíku úplně jiný, než je realita.
Nejlehčí vozík je Thule Lite. Tento vozík však nemá téměř nic. Brzdy, odpružení, sedačku. Tento vozík bychom NEdoporučili zcela určitě. 

Výška řidítek:

Pro Leggero Enso nabízíme možnost dokoupení nástavců řidítek. Pro vysoké postavy bývá často problém s nízkou výškou vozíku. Po nasazení nástavců řidítek je Leggero Enso nejvyšší vozík (možná nejvyšší poloha madla).

 

c) PRO BĚH ČI CHŮZI

Pokud kupujete vozík výhradně na procházky či běh, je opět důležité řešit brzdy, dále případně váhu vozíku. 
Nejlehčí vozík s brzdami je Thule Sport, ovšem opět upozorníme na absenci klasické brzdové páčky. 
Nedoporučíme klasické "cyklovozíky" - což je XLC nebo Croozer, protože konstrukce není uzpůsobena tak, aby jste se nekopali (hlavně při běhu) do zadní části vozíku. 
My osobně využíváme LEGGERO ENSO. Není nejlehčí, ale má skvěle umístěné těžiště, které velmi usnadňuje pohodlné "tlačení" vozíku a dále má kotoučové brzdy s brzdovou páčkou na madle. 

 

d) JAKO KOČÁREK

Řada uživatelů dětských vozíků používá vozík místo sportovního kočárku. My doporučujeme nenahrazovat plně kočárek a to z několika důvodů.
Vozík je vždy mohutnější, složení trvá o několik vteřin déle, je těžší, žádný vozík na trhu nelze polohovat do lehu. Pokud vozík nějaké polohování má, je to vždy jen nepatrné naklopení zádové opěrky. Polohování má např. Thule Sport či Leggero Vento. Obě polohování jsou opravdu jen "naklopením", né "sklopením".
Dále musíme zmínit kolečka. 
Pro chůzi na hladkém povrchu (hotel, restaurace, nákupní centrum, hladké asfalty) můžete užít tzv. kočárkový set. 
Jakmile ale jdete na procházku či túru, rozhodně nasaďte jogger set. Nikdy nedoporučujeme našim zákazníkům kupovat vozík bez jogger setu. Ochudíte se o jednu z nejlepších funkcí vozíku. Bez jogger setu máte opravdu čistě jen cyklo vozík. S jogger setem máte i sportovní kočárek. :-)

 

3) ROZMĚRY 

Vozík je vždy mohutnější, než kočárek. Uvědomte si ale, že nikdy nemůžete mít bezpečný vozík takový, který by měl šíři 50 cm. Vozík by jste při sportu a především při cyklistice ihned převrhli. 
Průjezdnost dveřmi: pokud musíte denně projíždět určitými dveřmi, určitě je k řešení, jak široký vozík kupujete. 
Dosti časti ale stačí na projetím dveřmi sundat 1 kolo - projet - a kolo nasadit. :-) 
U 1místných vozíků není tedy šíře tředa řešit. 
U 2místnách vozíků - těm tento článek nepatří - to už je určitě k řešení je. 

Určitě bychom doporučili raději upřednostnit bezpečí dítka před průjezdností dveřmi. 

A zavazadlový prostor? Jednoznačně největší úložný prostor má XLC by CROOZER. Veliký prostor nabízí i Leggero Enso

 

4) VÝROBA 

Vozíky značky Leggero jsou vyráběny ve Švýcarsku u Bodamského jezera. Brzdy jsou italské.
Thor Hushovd (2místný vozík) je též evropský, konstrukce je norská - výroba Norsko + Švédsko + Litva.
XLC by Croozer: Čína (výroba je zadávána z Německé firmy Zwei Plus Zwei)
Thule Chariot: Čína (výroba je zadávána ze Švédska)

 

5) VÝBAVA

Výbava vozíků se značně liší. Některé vozíky si musíte vybavit velkou řadou příslušenství a tím se nákup vozíku velmi prodraží.
Takto se například dovybavuje vozík XLC by Croozer. V základu je jen vozík (myšleno kabina), madlo, 1 malé kočárkové kolečko, samozřejmě dvě 20" kola, základní sedačka, v našem e-shopu je v základu už i odpružení DOGY Components. Vše ostatní je nutno dokoupit. Brzdy, oporu trupu doporučujeme, slunenčí clonu, větrací síťku, prachovou síťku...
Nejvybavenější jsou vždy ty dražší vozíky. Tam už není třeba dokupovat velké množství věcí.

Výbava sety: cyklo set - jogger set - kočárkový set - ski set

Vozíky současné doby již vždy obsahují v základu cyklo set a kočárkový set. 

Cyklo set obsahuje vždy praporek, upnutí ke kolu s rychloupínákem, cyklo oj. Pokud máte na svém kole vzadu pevnou osu, je nutné dořešit adaptér pevné osy. Na každé kolo se hodí jiný, pokud potřebujete pomoci s výběrem toho správného adaptéru, neváhejte nás kontaktovat. Výběr je dosti alchymie. :-)

Kočárkový set = 2 či 1 plastové kolečko (Qeridoo má jako jediné  foukané kolečko, ale bohužel jen jedno).
Jogger set, který umožní použití vozíku nejen jako cyklovozík, ale i jako sportovní kočárek, nebývá v základní výbavě. Buď je třeba vybrat rozšířený set, nebo si jogger set koupit zvlášť.
Jak jsme psali, nezapomínejte, že kočárkové kolečko(a) jsou pouze na využití na hladkém povrchu. Nejsou nikdy vhodná na výlet či procházku. 

Ski set (lyžařský set) nikdy není součástí vozíku. Vždy je nutné jej dokoupit zvlášť.
Běžný je ski set obsahující dvě lyže místo kol, oj, pás na upnutí k tělu rodiče.

Leggero - vozíky jsou již od základní výbavy Family osazeny kotoučovými brzdami, polohovatelnám madlem, komfortní ergnomickou sedačkou, odpružením (pružina s hydraulickým tlumičem), přední kryt s integrovanou pláštěnkou, velmi kvalitní síťka pro zachycení odlétajících nečistot od kola rodiče (není nutno dokupovat žádnou přídavnou síťku), všechny materiály jsou s 0% škodlivin - dítě ani v létě za slunečního záření nedýchá v kabině žádné škodliviny. Dále je ve výbavě sluneční clona (od modelu 2021 mají vozíky výškově posuvné clony). 

6) OBSLUŽNOST VOZÍKU

Za nás jsou v současné době dobře ovladatelné asi všechny vozíky na trhu. Nevidíme problém asi v žádném.

Pokud by jste chtěli poradit s výběrem vozíku, zatím jste nenašli odpověď ani v tomto článku, nebo by jste raději chtěli vozíky vidět všechny vedle sebe a porovnat si je sami, jsme pro Vás v Českých Budějovicích a rádi Vám s výběrem poradíme, všechny vozíky předvedeme, kupa vozíků je u nás i k vyzkoušení. Všechny vozíky si můžete "osahat", prohlédnout a sami si udělat obrázek o tom, jaký vozík je pro Vás ten nejvhodnější.

 

Přejeme příjemný a šťastný výběr a Vašim miminkům veselou a pohodlnou jízdu!
Tým Odpružení.cz

 

Tel.: 773796858 - všeobecné informace
Tel.: 602675279 - technické informace

E-mail: info@odpruzeni.cz

 

 

 

 

 

 
Zpět do obchodu