Připojení vozíku za celoodružená kola a kola s karbonovým rámem

Na základě mnohých poptávek ohledně připojení vozíku za kolo ke kolu s karbonovým rámem a na základě našich zkušeností a zkušeností našich zákazníků jsme se rozhodli napsat tento článek, který Vám odpoví častou otázku. V rámci tohoto tématu bychom odpovědi mohli rozdělit na 2 části.

První odpověď se týká karbonových rámů s pevnou stavbu, tedy tzv. hardtailů. U pevných rámů s rychloupínákem a nebo novějších s pevnou osou nehrozí žádné riziko poškození. Zejména rámy s pevnou osou mají ještě vyšší odolnost než rámy s dříve používaným rychloupínákem. Přestože výrobci zpravidla z principu připojení čehokoliv za kolo nedoporučují, praxe ukazuje, že připojení je absolutně bezpečné. Za celou naší již už 11-letou praxi v oboru jsme se nesetkali s jakýmkoliv poškozením karbonového rámu po připojení vozíku za kolo. Se svými zkušenostmi se podělil i mistr světa v kvadriatlonu Petr Sůsa, který vozík za kolem používal v rámci své přípravy.

                                                                karb-rám.jpg

Adaptéry pevných os nahrazují originální osy výrobců kol. Ty se liší různými délkami a různým stoupáním závitu pakty. Není tedy jednoduché určit typ adaptéru dle typu kola. Co model, to jiné parametry ( délka a stoupání závitu), proto je nutné vždy originální osu přeměřit. S výběrem adaptéru osy vám rádi pomůžeme. Čtěte níže.

Články:

1) Výběr adaptéru pevné osy pro vozíky Thule, Croozer, Qeridoo a Thor https://www.odpruzeni.cz/blog/aktuality/urceni-adapteru-pevne-osy-pro-vozik-thule-croozer-xlc-a-dalsi
2) Výběr adaptéru pevné osy pro vozíky Leggero https://www.odpruzeni.cz/blog/aktuality/urceni-adapteru-pevne-osy-leggero

                                                                      

Druhá část odpovědi se týká celoodpružených kol. I u této kategorie je připojení vozíků možné. Nicméně je potřeba brát v potaz uložení zadní stavby, která bývá u celodopružených kol připojena k hlavnímu rámu zhruba 2 až 4-mi čepy. Ty jsou po připojení vozíků více namáhány a může docházet k rychlejšímu opotřebení ložisek či vložek čepů apod. Obecně lze říci, že vozík připojit lze, ale s ohledem na nájezd kilometrů a terén se může zkrátit servisní interval čepů zadní stavby. Snížení životnosti není nijak dramatické, ale je potřeba jej brát v potaz. Tisícikilometrové nájezdy s vozíkem v terénu už svojí stopu zanechají. Z praxe lze však potvrdit, že následný servis jako výměna ložisek či vytěsnění čepů by neměla být zásadní položka rodinného rozpočtu. Řádově se může jednat a stokorunové položky do ca 2.000 Kč. Samozřejmě se cena servisu odvíjí od značky kola a složitosti konstrukce rámu.

                                                      

Zpět do obchodu