Leggero, Thule vs. CROOZER text - Odpružení pro vozíky Croozer a další komponenty pro horská kola.
Košík je prázdný

LEGGERO x  XLC x CROOZER x CHARIOT THULE

 

 

Článek o vozíčcích Leggero  - výhody ZDE

 

POZNEJTE ROZDÍLY VE VOZÍČCÍCH LEGGERO, XLC, CROOZER a Thule / CHARIOT.

(Rozdělení a popis výhod a nevýhod vozíků THULE naleznete ZDE - CX, COUGAR, CHINOOK, CHEETAH, COASTER

 

Pokud si nevíte rady, jaký vozíček je pro Vás ten nejlepší, je potřeba uvědomit si několik hledisek.

Kolik peněz chcete do vozíčku investovat a hlavně: pro jaký účel si vozík chcete pořídit.

Pokud neznáte švýcarské vozíky LEGGERO či německou značku cyklovozíků XLC, hledejte jejich popis na našem e-shopu na úvodní straně.  



1) CENA:

cena vozíku se vždy odvíjí od jeho výbavy. 

  • - LEGGERO - nejbezpečnější vozíky na evropském trhu - model Vento 13.000 -23.300 Kč. Nejvyšší model ENSO je v ceně 30 - 33.200 Kč. Vozíky jsou 100% vyráběny ve Švýcarsku a pyšní se nejpřísnějšími nejmodernějšími testy - včetně crash testů.
  • - XLC by CROOZER (Dovozce DOKOV s.r.o.) - velmi kvalitní vozíky pocházející z Německa, výroba CROOZER, prodej značce XLC. Cena 9900-12400 včetně odpružení DOGY Components (jediné certifikované odpružení s unikátním propružením v nejhorším terénu až 12 cm. Včetně joggingového setu jsme na ceně 14300 Kč. A ještě vyšší "level" je dovybavení vozíku kotoučovými brzdami pro in-line bruslení. (Tento kotoučový brzdový set poptávejute na tel. 773 796 858). XLC - výroba Čína.
  • -  CROOZER Kid for 1 - cena od 17000 Kč - bez odpružení , clon, ruční brzdy. Výroba Čína.
  • - Thule / Chariot:  vozíky původně pocházeli z Kanady, ale výroba se v roce 2013 přesunula do Číny. Osvědčenou značku Chariot zakoupila firma Thule. Vozíky jsou cenově od cca 14000 Kč, nejvyšší model po plném vybavení zakoupíte okolo 37.000 Kč. 

 

               Základní ceny máme uvedené na e-shopu (www.odpruzeni.cz). Pokud si ale vyberete u nás nějaké zboží, určitě Vám rádi zašleme indivuduální cenovou nabídku. Toto se týká především vozíků LEGGERO, které jsou iv ČR novinkou od roku 2018. (Tradice značky LEGGERO na evropském trhu je již 30 let!). Pro nacenění pište na e-mail: info@odpruzeni.cz

 

2) ÚČEL:

Toto je velice důležité si předem rozmyslet. Zda chci vozík na in-line bruslení, chůzi, běh, nebo za kolo - a to do jakého terénu. Bohužel nelze jednoznačně říci: "tento vozík je nejlepší, nebo tento nejhorší." Často slýcháme od zákazníků, kteří již obešli více obchodů, že jim byl jednoznačně na všechno doporučen vozík CHARIOT CX/Sport. Dle našich zkušeností je toto ale nesmysl. Vozíky testujeme na vlastních dětech :-)  a proto víme nejlépe, co je pro ně nejlepší. Nejsme zastánci toho, že cena určuje nejlepší využití.

Rozeberu naše vlastní zkušenosti a zkušenosti našich zákazníků z minulých let (vozíky používáme pro naše děti od roku 2008, komponenty na cyklovozíky vyrábíme od roku 2009, cyklovozíky prodáváme od roku 2011 a půjčovnu vozíků provozujeme od roku 2012).

Využití:

 

a) ZA KOLO 

Zde je dobré rozmyslet, na jaký terén si vozík kupujete. Na asfaltové cesty můžeme doporučit všechny vozíky - samozřejmě s odpružením.

Pokud se chystáte zakoupit vozík s tím, že jej budete používat pouze za kolo a plánujete jízdu v terénu, máme jednoznačnou odpověď. :-)

Nejlepší je do těžšího terénu vozík XLC MONO by Croozer či XLC DUO by Croozer + odpružení DOGY components. (Lacinější, ale méně známý model vozíku CROOZER - naleznete je na našem eshopu - tyto vozíky si sami dovážíme z Německa)

Nebo CROOZER Kid for 1 (či dvoumístný Croozer Kid for 2) - ale jedině  s odpružením DOGY components. POZOR! Neplést si s vozíkem CROOZER Kid PLUS!!! Ten do terénu výrazně nedoporučujeme. 

Proč právě XLC s odpružením DOGY components? Vůbec né kvůli ceně. Hlavně ze 2 důvodů – zdravotní nezávadnost pro děti a stabilita vozíku. Dále pro jeho veliký úložný prostor.

Porovnání odpružení DOGY a odpružení CHARIOT či SYLOMER z vozíku Croozer Plus:

 

ODPRUŽENÍ VOZÍKU ZA KOLO odpružením DOGY (propružení až 12 cm, lze nastavit tuhost pružení, lze deaktivovat)– neporovnatelně lepší než odpružení CHARIOT nebo origilální odpružení SYLOMER vozíku CROOZER PLUS (propružení do 5 cm, nelze deaktivovat ani nastavit tuhost - obrovská nevýhoda!!!).

Opduržení LEGGERO má možnost propružení 7,5 cm. To je tedy druhé nejlepší odpružení ze všech 4 zmíněných vozíků.

Nejlepší důkaz je samozřejmě osobní ozkoušení. Pokud jste z daleka a nemáte možnost si ozkoušet vozíky u nás (České Budějovice), můžeme zatím maximálně nabídnout textový popis, nebo video. Osobní návštěva u nás je nejlepší – můžeme Vám všechny vozíky předvést. Video je právě v přípravách, ale náš polský velkoodběratel odpružení DOGY si natočil své vlastní videlo, které naleznete na YouTube, zde je přímý odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=ITBpo4Sh70U

 

Popis odpružení: CHARIOT nabízí odpružení listové. Jeho zdvih je cca odhadem 2-5 cm dle nastavení a zatížení vozíku za kolo.

Odpružení DOGY (lze použít pro XLC by CROOZER a CROOZER ) dokáže nabídnout rozsah okolo 12ti cm.

Další věc: odpružení DOGY components  má velice citlivě řešené nastavení tuhosti. Můžete vést miminko o váze 3 kg nebo 20 kg a stále Vám nabídneme nejcitlivější nastavení tuhosti.

U vozíků CHARIOT (z vlastní zkušenosti i zkušeností našich zákazníků) můžete počítat s tím, že první rok miminka Vám vozík nezapruží vůbec. SYLOMER (originální odpružení vozíku CROOZER PLUS) nepruží vůbec. Nikdy. :-( Stavte se, předvedeme, ukážeme, uvidíte.

Odpružení CHARIOT: jde o tvrdé odpružení,které není téměř funkční. Video zatím nemáme k dispozici.

Odpružení LEGGERO: chystáme pro Vás video.

 

Proč se bavíme o odpružení?

Díky tomu, že vyrábíme odpružení DOGY pro vozíky CROOZER a XLC spolupracujeme s dětským neurogem, který nám poskytl informace, co se děje s dětským mozečkem při jízdě v neodpruženém vozíku či kočárku. Zjednodušeně: dětičky do 2 let nemají pevně ukotven mozek k lebce. Otřesy způsobují nárazy mozku do lebky. Jak se nazývá tento „problém“, pod čím toto můžete hledat? „Syndrom třeseného dítěte“.

 

Stabilita vozíku: nesrovnatelně lépe vychází XLC by CROOZER nebo Croozer, Leggero , než CHARIOT.

Vozíky s odpružením DOGY nepřevrhnete, ať se děje téměř cokoliv. CHARIOT je úzký vozík s jiným těžištěm, tento vozík lze za kolem převrátit (opět ověřeno zákazníky v praxi – zaplať pánbůh né námi). :-) Stabilita vozíků LEGGERO - testujeme a napíšeme Vám nový článek.

XLC by CROOZER, nebo Croozer jsou široké vozíky – ano, můžete mít problém s průjezdem dveřmi o šíři 80 cm (projedete na těsno). S vozíky LEGGERO projedete dveřmi 80 cm i dvojmítným vozíkem! Obrovska vyhoda pro majitele dvojčátek nebo sourozenců. :-)

Určitě bych raději upřednostnila bezpečí dítka před průjezdností dveřmi. I dyž je v návodu omezená rychlost při jízdě s vozíkem, víme, že zákazníci (převážně mužského pohlaví – co si budeme povídat) vozíky nijak nešetří. Bavíme se hlavně o jízdě s kolem v terénu!!!

V zatáčkách ve větší rychlosti mají vozíky tendenci se překlotpit (nejhorsi zkusenost je s psými vozíky). XLC by CROOZER nebo Croozer díky DOGY odpružení nepřevrátíte! Ať se stavíte třeba na hlavu. :-) CHARIOT překlopíte celkem snadno – stačí najet na kámen a je to. Na hlavu se rozhodně stavět nemusíte. :-o LEGGERO: testujeme, sepíšeme. ;-) 

A zavazadlový prostor? Jednoznačný: odhadem má XLC by CROOZER 3x větší nákladní prostor, než  Thule / CHARIOT. Do XLC nebo CROOZERu zbalíte na celodenní výlet nejen dítko,ale celou rodinu. S  Thule CHARIOTEM budete mít problém.

LEGGERO - testujeme - dopíšeme. Nebo se přijeďte podívat. ;-) 

Zkušenost naše vlastní: Chariot na kolo pouze na asfaltové cesty. V terénu nedoporučujeme vozík THULE  / CHARIOT vůbec používat.

Téměř 9 let používáme výhradně CROOZER Kid for 1 a jsme s ním MAXIALNĚ spokojeni. CHARIOT CX 1 vlastníme samozřejmě také – proč? Čtěte dál.



b) NA IN-LINE BRUSLE

Pokud kupujete vozík za účelem in-line bruslení, víme, že TOP vozík je určitě LEGGERO. Hlavně, pokud budete jezdit i v kopcovitějším terénu. Bezpečí a zdraví bylo na 1. místě už v bodě 1 – kolo. Bezpečí zůstává nejdůležitější nadále – tentokrát ale vyhrává LEGGERO. Proč?

Určitě má tento vozík ty nejmodernější taesty, které v dnešní době svět nabízí. Jejich certifikát můžeme zaslat. Samozřejmě součást atestů jsou i crash testy. Švýcaři si nepotrepí jen na kvalitě, ale i na bezpečí. Vozíky si sami vyrábějí ve Švýcarsku, aby si byli schopni ohlídat nejvyšší kvalitu a spolehlivost. Vozíky Thule ani jiné vozíky nemají tak dokonalé atesty a výroba v Číně nezaručí nejvyšší kvalitu. Bohužel... kvalita vozíku CROOZER  THULE je čím dál horší. :-( 

 

BRZDY! (Čtěte ale dále a  nalezneme obrovské plus i pro jiný vozík.) Brzdy má opět jednoznačně nejlepší vozík LEGGERO - kvalitní kotoučové brzy zadních kol podrobené opět přísnému testování. 

Model CHARIOT THULE CX 1 či SPORT  má kotoučové brzdy -brzdí také zadní kola - to je velmi důležité. Nicméně Thule se netají faktem, že jejich brzdy nejsou dokonalé, mají časté poruchy (neplést si s bubnovými brzdami starších vozíků  CHARIOT. Tyto brzdy byli perfektní, nebyly poruchové - fungovaly!

 

Na inline brusle - jaký vozík je tedy nejlepší?  LEGGERO - úžasná záležitost! Brzdí perfektně, spolehlivě!

U bruslení nepředpokládáme jízdu na nerovém terénu a proto odpružení neřešíme. XLC by CROOZER ani Croozer své originálí ruční brzdy nevyrábí. Zakoupit si u nás můžete ruční brzdy značky DOGY components. Pro oba tyto vozíky. NOVINKA!!! CHYSTAME BRZDY ZADNÍCH KOL PRO XLC A CROOZER!

 

Rozdíl brzd: CHARIOT CX má bržděné zadní kola. CROOZER (nebo XLC) má s brzdovým setem bržděné pouze přední joggingové kolo (a stejně tak vozík CHARIOT COUGAR – o něm se rozepíši níže).

Ruční brzda („brzdový set“) CROOZER je perfektní na přibrždění. Nedokážete s ním však zastavit plně rozjetý naložený vozík, nedej bože v kopci dolů. Na CX se můžete spolehnout, zastavíte téměř okamžitě a všude.

Stabilita: 1.rok miminka je u CHARIOTU problém se stabilitou. Pokud vezete lehké miminko ve věku 0-12 měsíců (samozřejmě v mimikovníku), je těžiště vozíku na špatném místě. Vozík se překlápí dozadu, pokud se mírně pověsíte na řidítka.
CROOZER je stabilní, široký vozík, ten nepřevrhnete. Pokud se teprve s bruslením chystáte začít, moc bych nedoporučovala jízdu s Chariotem proto, že při zaškobrtnutí můžete vozík opravdu převrhnout dozadu. Výuku jízdy doporučujeme spíš na rovném terénu s vozíkem CROOZER. Doporučujeme si samozřejmě zakoupit brzdu předního kola. (Bez ní se dá také brzdit zajetím vozíku do trávníku.)

Řidítka / madlo: pohodlnější do ruky je určitě madlo vozíku Thule CHARIOT CX (má nastavitelná řidítka do šířky). ALE: tento vozík je nízký! 2 metroví pánové mají s tímto problém. Pro CHARIOT neexistuje žádný nástavec řidítek. CROOZER a XLC má možnost nastavit si řidítka – vyrábíme opět pod značkou DOGY (naleznete opět na našem e-shopu: www.odpruzeni.cz nebo www.cyklovoziky.com ). Pokud nejste extrémního vzrůstu, určitě je CHARIOT CX výškově super. :-)

 

c) PRO BĚH ČI CHŮZI

S během u vozíku bohužel nemám vlastní zkušenost, tak alespoň pocit z chůze: LEGGERO je nejpříjemnější do ruky. Thule  je lehčí ale nižší než XLC by CROOZERči Croozer , ale opět musím vyzdvihnout kotoučové brzdy. Při chůzi z kopce jsou brzdy k nezaplacení. Pro chůzi tedy vyhrává vozík LEGGERFO či THULE CHARIOT CX.

 

d) JAKO KOČÁREK

Pokud chcete vozík používat běžně i jako kočárek, tak je praktičtější CHARIOT CX. Je užší – projedete tak v uličkách a u pokladen v obchodech a užšími dveřmi. CX má lépe řešené kočárkové kolečka, než CROOZER a XLC. Vozíky HARIOT mají 2 kočárková kolečka, CROOZER a XLC má pouze 1 kolečko. CHARIOT kočárková kolečka mají na vozíku své místo a tak vám nikdy neušpiní náklad v zavazadlovém prostoru. Kočárkové kolečko CROOZER a XLC nemá svůj vlastní prostor, pokud jej zrovna nepoužíváte, je nutné vézt ho v zavazadlovém prostoru vozíku, spolu s dalšími věcmi. Odpružení je při chůzi méně důležité.

 

3) ROZMĚROVĚ 

Nejužší je CHARIOT CX. Projede dveřmi 80. CROOZER a XLC bez odpružení také projede dveřmi šíře 80cm. Ale bohužel s odpružením DOGY 80cm dveřmi neprojedete. Zhruba o 2 cm. Vozík musíte buď naklopit, nebo složit a pronést složený. Podvozek CROOZER a XLC je stejný, takže v aute zaberou tyto 2 vozíky stejné místo. Thule CX je z těchto vozíků nejmenší. Na převoz v autě bych rozdíly nehledala. Všechny vozíky zaberou zhruba stejné místo.

 

4) VÝROBA 

Čína – všechny vozíky jsou vyrobeny v Číně. Kvalita je ale vysoká, o tom není pochyb. Výroba byla přesunuta do Číny již před několika lety a tak už se vozíky asiaté naučili vyrábět. :-)

 

5) VÝBAVA

CHARIOT v základu nabízí: kabinu, kola, nyní již i cyklo set, nutné síťky a sluneční clonu. Ostatní sety musíte dokoupit. CROOZER má v základu cyklo set, kočárkové kolečko a joggingový set (přední kolo 16“). Nic jiného. Ostatní příslušenství je příplatkové, včetně odpružení DOGY (naleznete na našem e-shopu – krom odpružení, nástavců řidítek a ručích brzdiček vyrábíme i další textilní příslušenství: různé clony, síťky....)

Namátkou mohu vyzdvihnout např. Větrací reflexní plachtičku do zadní části vozíku CROOZER či XLC, nebo síťku proti nečistotám, která zamezí vnikání nečistot (jehličí, drobné kamínky, písek..) do vnitřní části vozíku.

 

6) OBSLUŽNOST VOZÍKU

Rychlejší na skládání a rozkládání je určitě CHARIOT CX. Vše je o něco jednodušší díky systému „ezClick™“ (lidově řečeno „ na zamačkávací čudlíky“ než u Croozer a XLC – tam je zatím vše na závlačky. Dál je u vozíku CHARIOT THULE CX výhodou to, že má držáky na veškeré příslušenství. Když jedu na kole, mám kočárková kolečka stále sebou uplé po boku vozíku. Jsem na in-linech a mám cyklotyč uplou v boku..... CROOZER má ale  tak veliký nákladní prostor, že toto vůbec nepotřebuje a můžete vše nandat dovnitř vozíku. Pohodlně se Vám tam vejde ledacos. Výhoda u CHARIOT vozíku je ta, že špinavá kočárková kolečka či joggingové kolo Vám neumažou věci v nákladovém prostoru, jsou upevněna mimo  něj.

V tomto bodě má od nás jedničku CHARIOT.



7) SEDAČKY VOZÍKŮ

Polstrovaná sedačka u CHARIOTu - líbivá – možná pohodlnější. Naše děti jsou ale naprosto spokojené i v sedačce CROOZERu. Pokud by se Vám zdála nepolstrovaná sedačka méně pohodlná, mužete ji doplnit o polstr (též v našem e-shopu). Sedačka CHARIOTu má nyní výhodu tu, že již nevyžaduje použití opory trupu (modelová řada 2013 až doposud). Opora trupu je dobrá pro vozíky CROOZER, XLC a vozíky CHARIOT do roku výroby 2012.



8) VĚTRÁNÍ VOZÍKŮ

Zákazníci se hodně často ptají na odvětrávání vozíků. „Že prý slyšeli, že CHARIOT je jediný odvětraný vozík.“ No není to až tak pravda. CHARIOT sice má odpínací slídy v boku vozíku, ale nemá zcela vůbec odvětraný zadek vozíku. CROOZER a XLC též ne, ale my jsme pro tyto účely vyrobili větrací reflexní síťku na zadní část vozíku (plachtičku zakrývající zavazadlový prostor srulujete, suchými zipy zajistíte a na toto místo napnete naší větrací síťku a máte plně odvětraný vozík).



9) POUŽITÍ V ZIMĚ NA BĚŽKY

CHARIOT i CROOZER nabízí k vozíku řešení na zimní období – na běžky.Cenově přijatelnější je lyžařský set CROOZER, pouze nemá v sadě lyže jako takové. K setu CROOZER je nutné mít své lyže, na které se set upne. Více info k oběma setům naleznete na našem e-shopu.

 

10) MIMINKOVNÍK

PRO NEJMENŠÍ DĚTIČKY: Miminkovník nabízí vozíky CHARIOT a CROOZER. XLC nenabízí vlastní miminkovník, ale lze pro něj použít miminkovník s označením Weber. Tento miminkovník je méně praktický, než má CROOZER a CHARIOT. Naše děti ozkoušeli vše a musím říci, že jsme byli spokojeni s miminkovníkem CROOZER i CHARIOT úplně stejně. Nevím,co bych měla hledat za rozdíl, za výhodu.... Poznámka: Miminkovník THULE vypadá určitě propracoveněji.

Do vozíku CROOZER nebo XLC lze vložit místo miminkovníku autosedačku (vajíčko), do CHARIOTU se nevejde. V autosedačce se ale děti potí, asi tak jako v miminkovníku Weber.

Autosedačka je možnost, jak ušetřit. Doporučujeme ale autosedačku poutat poprhy ke konstrukci vozíku!!! Výhoda miminkovníků oproti autosedačce je taková, že je máte neustále ve vozíku, nic nemusíte neustále vyndavat a nandavat a poutat.... Prostě se (dle nás) vyplatí do něj investovat. Použitý miminkovník také dobře prodáte na bazárkách s minimá lní ztrátou hodnoty, je po nich stálá poptávka.



11) PRODEJNOST JETÉHO VOZÍKU

Cyklovozíky CHARIOT a CROOZER jsou vozíky zaběhlé. Budou se Vám jisto jistě velice dobře a sami prodávat. Toto je zkušenost z předchozích let. Po jetých vozíčcích je stálá poptávka. XLC je nový vozík (u nás v prodeji od ledna 2015) zatím nevíme, jak se jako jetý bude prodávat. Věříme, že stejně dobře, jako CROOZER.